donderdag 9 april 2009

De professor weet het ook niet.

Het is me opgevallen dat als mensen iets niet weten ze soms iets verzinnen of om het niet weten heen draaien. Het niet weten of het niet bij de hand hebben van de juiste informatie, heb ik mensen die les geven ook wel eens zien oplossen door te zeggen:”dat is voor een volgende les, daar zijn we nu nog niet aan toe”. Meestal voel je als luisteraar aan of dit echt zo is, of dat het een afwimpel methode is, omdat ze niet durven te zeggen dat ze het even niet meer weten, of nog niet weten.

een vriend verteld emij het obnderstaande opmerkelijke verhaal wat aangeeft dat het ook anders kan:
"Sinds een paar jaar ben ik een universitaire studie aan het volgen. Erg leuk en interessant. Wat mij opvalt, in tegenstelling van wat ik soms hoor van mensen die ook menen veel te weten, is dat de twee professoren, waarvan je mag verwachten dat ze alles weten, gewoon heel bescheiden plegen te zeggen als ze iets niet weten of niet meer weten: “Hier weet ik niets van, daar weten jullie waarschijnlijk veel meer van dan ik. Wie het nog weet mag het zeggen”.

Dat vind ik nu bijzonder. Gewoon toegeven en zeggen dat je iets niet weet of dat een ander het wellicht beter kan weten".

door : Roy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vergelijkbare Blogs

Related Posts with Thumbnails