dinsdag 7 juli 2009

Het vormen de magische persoonlijkheid (2)

Het Magische gewaad.
Het Magische gewaad behelst niet alleen het fysieke gewaad. Je zult ervaren, in magie, dat de symbolen welke aan de buitenkant gedragen worden een representatie zijn van hetgeen plaatsvindt in de innerlijke gebieden.


Om de Magische Persoonlijkheid vorm te geven. Kun je de onderstaande oefening doen:

Je moet deze oefening meerdere keren doen, zodat er een duidelijk beeld van je Magische Persoonlijkheid in je onderbewustzijn wordt gevormd. Laat geen weken tussen je oefeningen zitten, bij het opbouwen van deze persoonlijkheid. Je hoeft de oefening niet elke dag te doen, maar doe het wel op regelmatige basis, zonder al te grote tijdsperiodes tussen de oefeningen.

Allereerst bepaal je tot welke traditie je jezelf het meest toe aangetrokken voelt. Is het Egypte, de tijd van Koning Arthur, Grieks, of wellicht een heel andere traditie? Van uit deze keuze maak je een keuze over wat voor kostuum bij deze traditie hoort. Je kiest de traditie en het kostuum dat je mooi en spiritueel vindt en welke representatief is voor een magiër.

Begin met een oefening waarbij je contact maakt met je hogere zelf. Sommige magiërs doen dit door de “Middle Pillar”. Hier over zal ik later nog een uitgebreide blog schrijven. Heb je iets tegen het uitspreken van goddelijke-namen in een taal (Hebreeuws), welke niet je eigen taal is, dan kan je dit eerste deel van de oefeningen vervangen door jezelf te visualiseren in een stralend licht, die je gehele lichaam omvat. Visualiseer dat je verbonden bent met een goddelijke bron van licht en dat je voeten verbonden zijn met de aarde.

Daarna visualiseer je het gewaad voor. Je loopt er omheen, zodat je het van alle kanten goed kan zien en je visualiseert alle details.

Dan visualiseer je dat je in dit gewaad stapt.

De onderstaande tekst kan je gebruiken om het beeld van je Magische Persoonlijkheid te versterken.

Het witte kleed:
Ik kleed me in het witte gewaad van pure licht, van de ziel.
Zodat ik gekend ben door innerlijke sferen, als een dienaar van het licht.
Ik kleed mijzelf in de mantel van het Priesterschap.
Dit is het gewaad van verhulling.
Hiermee bescherm ik de heiligheid van mijn doel.
Om de schoonheid van mijn hoger zelf te ontsluieren.

De Mantel:
Ik leg de mantel met sterren om mijn schouders
en hul mijzelf in het Duister van Lege Ruimte.
Verborgen in de Mantel van Sterren begrijp ik de oude mysteriën.

Het Koord:
Om mijn middel bevestig ik het heilig koord,
Hiermee omcirkel ik het lichaam met de krachten van de Zodiak.
Binnen deze cirkel bewandel ik het pad van de zon.
Als ik het koord vastknoop creëer ik de cirkel van de eeuwigheid
En vernieuw ik mijn verbinding met het Grote Werk.
De kleur van het koord geeft mijn voortgang aan op het spiraalvormige pad.
Aan de linkerzijde hang ik aan het koord een lantaren, welke mijn gang op het pad naar wijsheid verlicht.
Aan de rechterzijde van het koord hang ik een beurs die zichzelf vult met de symbolen van kennis, welke benodigd zijn op het pad

Het Lamen:
Boven op mijn hart draag ik het Lamen.
Het gidst mijn Innerlijke licht van de Geest
En vormt een geheime landkaart
Die de geheimen van het Universum onthult
Het is een baken in de buitenwereld
Die de lichtdrager gidst in de innerlijke wereld

De Magische Ring:
Ik noem de magische ring bij zijn naam
En ik neem de magische persoonlijkheid aan
En verbind mijzelf met mijn motto

De Hoofdtooi:
Ik plaats de kroon van de priesterkoning op mijn hoofd
Zo neem ik mijn Hoger Zelf aan
Het wijst de weg op het spiraalvormige pad
En is een stralend baken op de weg
Naar het koninkrijk van Goddelijkheid

De Staf:
In mijn linkerhand draag ik de staf
Opdat ik wijsheid kan vergaren
En anderen kan leiden

Het Zwaard:
In mijn rechterhand houd ik het zwaard
Zodat ik het licht kan verdedigen.

De Tempel Slippers:
Ik betreed de gewijde tempel.
En stap in de gezegende slippers van de magiër
Zo wandel ik- altijd - op gewijde grond

Door deze oefening ben je nu in staat om je Magische Persoonlijkheid te vormen. Als je dit gedaan hebt stap je in voorstelling, welke je hebt gemaakt van het gewaad, behorende bij je Magische Persoonlijkheid.

De volgende stap is te visualiseren, dat je het gewaad, in zijn geheel, voor je ziet aan de achterzijde. Je visualiseert dat je zelf achter het magische gewaad staat. je maakt daarna een gebaar alsof je een gordijn opent. Je opent hiermee de achterkant van het gewaad. Nu stap van achteren in het gewaad.

Voordat je dit doet, doe eerst je magische ring om en in stilte roep je magische naam aan. Je kijkt nu door de ogen van je Magische persoonlijkheid. Als deze oefening je gemakkelijk af gaat, dan gaan je door naar de volgende oefening; het energetiseren van je Magische Persoonlijkheid.


Tot zo ver deze blog, deze wordt verder aangevuld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vergelijkbare Blogs

Related Posts with Thumbnails