zaterdag 6 november 2010

Shandy op Sterzoeker aan het woord

Hallo Sterzoeker mijn naam is Shandy en ik ben wicca/magiër en wil graag voor Sterzoeker schrijven en tekenen. Kan dat?

Ja, dat kan.

Is dat een soort van heks? Nee, dat niet. Heksen werken immers voornamelijk met de elementen en natuurkrachten. Magiërs werken met krachten die de natuurkrachten dan weer beheersen. Ik werk met de natuurkrachten en tracht ze te beheersen. Uit beide werelden het beste. Minimaler kan ik het niet uitleggen.

Wat kun je daar dan mee, met die magie? Nou, jezelf een parkeerplaats verschaffen op de plek die jij wenst, om eens iets te noemen. Heel handig.
Nog meer? Ja, maar dat vertel ik later nog wel eens.

Hoe word je nou een magiër? Daar heb je scholen voor, die kun je gewoon op internet vinden. Gelukkig wel.

Is dat moeilijk, zo’n school? Best wel. Je moet zoveel leren en ook onthouden dat een extra geheugentraining ook bij de opleiding zit, anders krijg je het nooit allemaal in één hoofd. Verder haal je net zoveel uit de kennis als je eigen talenten toelaten, dus niemand zakt echt voor z’n “examen”. Je hebt dus magiërs in soorten en maten. Terwijl ze toch dezelfde opleiding hebben gehad. Ook al niks bijzonders want je hebt goeie en minder goeie artsen terwijl die ook allemaal dezelfde opleiding hebben gedaan. Ik zit inmiddels niet meer op een magische school en ben nu zelfstandig bezig. Naast bezig zijn met magie schilder, tekenen en schrijf ik ook graag. Genoeg te doen dus.

Duurde die opleiding die je gedaan hebt lang? Dat hangt er van af hoe je het bekijkt. Je raakt natuurlijk niet uitgeleerd, maar de basis kun je in een paar jaar onder de knie krijgen. Is het duur? Ja, soms heel duur, maar dat hangt van de school af.

Waarom? Om het exclusief te houden en omdat de magus – die aan het hoofd staat - van dure spullen houdt.

Kreeg je daar niet de pest over in? Ach, magiërs zijn net mensen. Ze hebben dezelfde rotstreken en leuke kanten, ze beconcurreren mekaar van hier tot kerstmis, zijn maatjes met elkaar of juist helemaal niet. Als je ze op straat tegenkomt dan zie je geen verschil met wie dan ook.

Doe je ook slechte dingen met die magie? Nee, ik niet. Eerlijk gezegd ben ik daar een beetje te lui voor. Kijk, met magie waar iedereen beter van wordt heb je nooit een probleem. Je kunt eens een steek laten vallen in een ritueel of je vergist je in een magische tekst en dan gebeurt er gewoon niks. Ja, ergens in een verre universum zullen ze zich rot lachen om dat geklungel, maar verder niet. Als je kwalijke magie wilt bedrijven dan moet je heel erg goed zijn want je wordt op elk foutje afgerekend en geloof maar dat je niet aan die kassa wilt staan met je mandje fouten. Dat vind ik allemaal echt teveel moeite voor weinig opbrengst. Misschien is het lekker voor je ego, en wat dan nog? Als je applaus wilt kun je je beter voor Idols opgeven. Dat is nu precies de reden waarom ik ik de magische school heb verlaten. En als je rijk wilt worden dan ga je in de vastgoedhandel.

Ben je rijk? Nee, ik ben tevreden.
Ben je wel eens bang? Ik heb wel eens horen beweren dat een echte magier geen angst kent. Zelf vind ik dat onzin. Angsten zijn gewoon onbekende tegenstanders, het is de moeite waard om ze te leren kennen. Soms worden het zelfs goeie vrienden.

Waarom wil je voor Sterzoeker gaan werken? Omdat magiërs teveel lezen en te weinig schrijven, veel te weinig. Vooral over praktische dingen. Nog meer vragen? Nee. Prima want ik ben door mijn antwoorden heen. Aan de schrijf voor Sterzoeker dan maar.

Wilt u net als Shandy ook voor Sterzoeker schrijven, of uw eigen mening op Sterzoeker zien? Dat kan en u bent van harte welkom! U kan ons bereiken via; Info.sterzoeker@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vergelijkbare Blogs

Related Posts with Thumbnails